امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۳۹۹/۰۹/۱۳- ۱۱:۱۸ - مشاهده: ۲۹۹
تعداد بازدید:299 13 آذر 1399 - 11:18
امید شاید در صفحه بعدی باشد، کتاب را نبندیم ...

برگزاری نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در بلخ

نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور 41 ناشر ایرانی و افغان، 7000 عنوان و 35000 جلد کتاب در محل ورزشگاه امام خمینی(ره) استان بلخ افتتاح گردید.

مراسم افتتاحیهاین نمایشگاه با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف، رایزن فرهنگی ایران در کابل، استاندار بلخ، رؤسای معارف، اطلاعات و فرهنگ، ریاست خارجه، شورای ولایتی، دانشگاه ابن سینا، دانشگاه البرز، دانشگاه تاج، اساتید، دانشجویان و فرهنگیان بلخ برگزار شد. سازماندهی حضور ناشران ایرانی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری شانه‌سرک(مرکز تعاملات فرهنگی ایران- افغانستان) انجام شده و از این مؤسسه در کنار استودیو هیروکلیف، دانشگاه بلخ، کتابخانه فردوسی و خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان همکاران برگزاری این نمایشگاه نام برده شده است.

محمد فرهاد عظیمی؛ استاندار بلخ با بیان صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری نمایشگاه کتاب ابراز گفت: «خلاء کتابخانه‌های الکترونیکی در افغانستان را از چالشهای توسعه علمی‌کشور بوده و مبنای مقامات استان بلخ، ایجاد کتابخانه‌ای مرجع و بزرگ با قابلیت دسترسی به کتابخانه‌های دیجیتالی کشورهای منطقه؛ خصوصا ایران در هماهنگی با دولت مرکزی و نهادهای مردم‌نهاد بین المللی است.»

سید حسن یحیوی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز با تصریح بر اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: پیامبر اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از سوی پروردگارش آغاز کرد و خواند: اقرأ باسم ربک الذی خلق... آغاز رسالت و سنگ بنای شریعت اسلام با دعوت به آگاهی و خواندن است. روایات دینی ما هر گونه محدودیت زمانی، مکانی و جنسیتی برای کسب دانش و آموختن را نفی کرده است. مسلماَ چنین رویکردی به علم و دانش در کمتر آیین و مکتبی به‌چشم می‌خورد.

نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف به مدت یک هفته تا 19 آذر به روی بازدیدکنندگان باز است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما