امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۳۹۹/۱۱/۲۲- ۱۱:۱۹ - مشاهده: ۲۸۱
تعداد بازدید:281 22 بهمن 1399 - 11:19
روز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران گرامی‌باد

پیام تبریک‌‌جناب آقای سیدحسن یحیوی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

چهل و دو سال پیش در چنین ایامی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم به پیروزی رسید و موفق شد به پشتوانه نقش و حضور مردم در عرصه اجتماعی و سیاسی به رهبری امام خمینی، رژیم سلطنتی مستبد و وابسته به بیگانه را از صحنه سیاسی ایران حذف کند و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را برای جامعه ایران به ارمغان آورد.

ایران صاحب یکی از کهن ترین تمدن‌های بشری در طول تاریخ با نظام حکمرانی مترقی بوده است.

مردم و دولت ایران در بیش از چهار دهه گذشته با وجود توطئه‌ها و موانع ایجادشده از سوی دشمنان با توسل به جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری، دستاوردهای بزرگ علمی، اقتصادی و فناوری فراوانی را بدست آورده است که در عرصه خودکفایی محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای ، صنایع هوا فضا ، پزشکی و.... تبلور یافته و آمار و ارقام موسسات معتبر بین المللی حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد.

دولت و ملت ایران در ۴۲ سال گذشته ثابت کرد آنجا که پای مذاکره مبتنی بر احترام متقابل و توافق شرافتمندانه در میان باشد، همواره به پیمان‌ها احترام گذاشته و به همه الزامات آن کاملا متعهد است و آنجا که با فشار ظالمانه حداکثری مواجه شود با مقاومت حداکثری و قهرمانانه، شکستی بی‌سابقه را بر بانیان تروریسم اقتصادی وارد می‌کند و آنجا که مورد تعدی و تجاوز قرار گیرد، با شجاعت و قاطعیتی بی‌نظیر، هیمنه دشمن را درهم می‌کوبد و به متجاوزان درسی فراموش ناشدنی می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی در تامین ثبات و امنیت منطقه و جهان با جانفشانی قهرمانانه در صف مقدم مبارزه با پدیدههای شوم تروریسم، افراطگرایی و قاچاق مواد مخدر و پرداخت بهای سنگین معنوی و مادی ایفاء‌کرده است. در همین راستا، یاد و خاطره قهرمان ملی و فراملی مبارزه با تروریسم و افراطگرایی، شهید قاسم سلیمانی و همه شهدایی که جان خود را در این ‌راه فدای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان کردند، گرامی میداریم.

جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از موقعیت راهبردی جغرافیایی و منابع عظیم طبیعی و نیروی انسانی و بازار بزرگ، از ظرفیت بکر و بزرگی برای توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری در همه عرصهها با تمامی‌کشورها برخوردار است.

در این میان همسایگان  کشور مان  از جایگاه  ویژه ای در روابط  و سیایت خارجی ما برخوردارند، امیدوار هستم، با ایجاد صلح و ثبات در منطقه خصوصا درکشورهمسایه ودوست افغانستان،شاهد رشد و شکوفایی این کشور درعرصه‌های گوناگون باشیم. جمهوری اسلامی ایران در این راه آماده انتقال تجربیات سودمند خود در عرصه‌های مختلف ، علمی ، فرهنگی  واقتصادی به  مردم شریف افغانستان می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما