امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۵/۱۹- ۱۸:۱۱ - مشاهده: ۳۸۰

اطلاعیه سرکنسولگری مزارشریف در خصوص شرایط صدور روادید (ویزا) اربعین حسینی

شرایط لازم جهت صدور روادید (ویزا) اربعین حسینی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران _ مزارشریف

باسمه تعالی

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ

 

    اطلاعیه: شرایط لازم جهت صدور ویزای اربعین حسینی سرکنسولگری ج.ا.ایران_ مزارشریف

قافله سالاران قبل از درخواست روادید از کشور عراق، حتما می‌بایست نسبت به تهیه و رزرو اتوبوس با قابلیت جابجایی حدود 45 زائر از مزارشریف به عراق اقدام نموده و راننده اتوبوس نیز دارای گذرنامه معتبر برای صدور روادید باشد. بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، شماره پلاک وسیله نقلیه، در برگه روادید (ویزا) مسافران هر اتوبوس درج خواهد گردید.

هر شرکت سیاحتی و آژانس مسافرتی که دارای جواز معتبر از مراجع ذیربط کشور افغانستان بوده و در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف به ثبت رسیده است، می‌تواند بدون واسطه و با ارائه تضامین و تعهدات لازم و همچنین ارائه قرارداد با زوار اربعین حسینی، جهت اخذ روادید مذکور اقدام نماید. اولویت با شرکت و آژانس‌هایی است که طی سال گذشته زوار خود را بازگردانده و گذرنامه‌های آنها را به سرکنسولگری ارائه نموده‌اند.

روادید زیارتی اربعین بصورت زمینی فقط برای زائرانی که بصورت کاروانی از طریق شرکت و آژانس‌های معتبر اقدام نمایند، صادر می‌گردد.

قافله سالارانی که در ارائه روادید عراق یا گذرنامه افغانستان، مبادرت به جعل و تخلف نمایند، امکان دریافت خدمات را نداشته و به مراجع امنیتی معرفی خواهند گردید.

از مورخ 16/05/1403 (اول ماه صفر) لغایت 31/05/1403 (شانزدهم ماه صفر) برای زائران افغانستانی که دارای روادید معتبر ویژه اربعین کشور عراق هستند، روادید دوبار ورود زیارتی اربعین به صورت رایگان با اعتبار 30 روز و هر بار اقامت 20 روز صادر می‌گردد. زائران اربعین تا قبل از 03/06/1403 (بیستم ماه صفر) امکان ورود به کشورهای ایران و عراق (از مرز چذابه) را خواهند داشت و پس از آن، روادید صادره برای خروج از افغانستان و ورود به ایران فاقد اعتبار خواهد بود.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران - مزارشریف

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما